Marieke & Sandra.reismee.nl

Ko Samui - Ko Phangan - Ko Tao

Zonder onze Positieve-Gekke-maar onwijs gezellig Mentollist-Johnny begint onze reis samen naar het volgende eilandje Ko Phangan. Op de bootvan Ko Samui naar Ko Phangan sloeg het weer om in regenen en na 40 minuten aangekomen in de haven werde de regen een ernome storm. Dit was de eerste keer dat we onze regenhoezen en poncho's moesten gebruiken. Onder een afdakje in de Lonely Planet gekeken voor een budget hostel. Voor3 euro25 p.p. slapen we in een redelijke kamer maar weer zonderwarm water :(

Toen het weer opklaarde zijn we op het strand gaan chillen/mariek as usual weer in slaap gevallen ;) Op dit gedeelte van het eiland (Haad Rin) draait echt alles op de Full Moon Party's die daar 1x per maand worden gehouden.

Naast ons hostel zat een goed aangeschreven duikschool (Crystal Dive Resort)waar Mariek informatie vroeg omhaar duikbrevet te halen. Ko Tao, het eilandje boven Ko Phangan, is the place to be als het om duiken gaat. Mariek heeft hier een pakket/arrangement geregelt waarin ze in 4 dagen haar duikbrevet in open water kan halen. Inclusief 4 overnachtingen inhetduik resort met een zwembadvoor ons beide pluseen bootticket van Ko Phangan naar Ko Tao. De totaalprijs was 10.000 Baht (250 euro) !!!! Dus een stuk goedkoper dan in NL en natuurlijk een schitterende duiklocatie.

S'avonds hebben we een drankjegedronken op het stranddatwas omgetoverd in een beachparty met weer de bekende fireshows. Weer leuke mensen ontmoet uit Australie en Californie die ons nuttige info gaven over de landen.

De volgende morgen werden we na een paar uur slaap vriendelijk wakker gemaakt door de bouwvakkers tegen over onze kamer... grr... !! Toen hebben we gelijk uitgecheckt en zijn met een open air taxie verder gaan reizen (alvast richting de haven) en hadden daar een nieuwe slaapplek gevonden. Het was hier niets vergeleken bij het drukke Haad Rin. We sliepen letterlijk in een hutje op het strand waar we een ongelovelijk uitzicht hadden en waar de rust overheerste. S'nachts hoorde we wat oerwoudgeluidenmaar alles beter dan die bouwvakkers ;)

De volgende morgen zijn we vroeg uit de veren om de boot te halen naar Ko Tao. Rond 7:00 zijn we met onze Backpacks een paar km gaan lopen naar het haventje. Bij het loket onze boottickets gehaald, dit was allemaal al geregeld door de duikschool. Na 1,5 uur met een Speetboot zijn we aangekomen op het eilandKo Tao waar we werden opgewacht door de crew van Crystal Dive. Nadat Mariek de nodige papieren had ingevuld werden we naar onze kamer gebracht. Een nette kamer maar weeeer geen warm water, waar we nu onderhand wel aan gewend raken.

Gelijk die middag begon Mariek aan haar theorie in een klaslokaal terwijl San zich vermaakt bij het zwembad in de zon :P In 4 dagentijd heeft Mariek verschillende duiken gemaakt en haar theorie gehaald :) !! De laatste dag is er een film gemaakt van het duiken die we s'avonds met de medecursisten in de bar hebben bekeken. Onwijs gaaf geworden en de film gekocht zodat iedereen thuis straks mee kan genieten ;)

Na 5 dagen op Ko Tao en met een Duikbrevet in the Pocket gaan we vanavond om 21:00 met de nachtboot terug naar het vaste land en verlaten we, met pijn in ons hart, na 3 weken het schitterende Thailand. Onze volgende bestemming Kuala Lumpur - Maleisie........

Lao Jer Gun, Liefs Ons.

Phuket - Ko Phi Phi - Krabi - Surat Thani - Ko Samui

Hallo Lieve mensen,
Helaas geen tijd/geen goede internet verbinding gehad maar hier een update van onze afgelopen week.

Vanaf het drukke Phuket zijn we met de boot naar Ko Phi Phi vertrokken. Echt een prachtig eiland met witte strandenen een azuur blauwe zee! We hadden ons voorgenomen om hier 2 dagen te relaxen en te genieten van het geweldige uitzicht. We sliepen in een bungalow nog geen 10 meter van Long Beach (naar horen zeggen het mooiste strand van Ko Phi Phi). Op het eiland kon je je alleen met de zogeheete Longtailboten verplaatsen op het eiland. S'avonds gingen we naar het stadje toe om daar te genieten van het ultieme backpackersgevoel. Half liggend op het strandop Thaise matjes met een heerlijkeThaise curryen kijkend naar de fireshows. We hadden stralend weer dus veel in de zon gebakken en voor de afwisseling ;) gebeachvolleybalt en gesnorkeld waar we veel mooie vissen hebben gezien en Mariek zelfs een rif haai van 1,30 heeft gespot! (wees gerust, deze haaien zijn niet gevaarlijk)

Na 2 heerlijke dagen konden we moeilijk afscheid nemen van al het moois maar het was tijd om verder te gaan naar onze volgende bestemming.

Met de boot zijn we door gevaren naar Krabi (het vaste land) om zo naar de andere kant van Zuid Thailand te reizen (de oostkust). Hier hebben we een stop gemaakt en verblijven een nachtje in Krabi Town. We bezochten de Wat Tam Suea waar je 1237 treden moest beklimmen om zo het puntje van de berg te breiken. Het was bloody hot en het was een pittige klim maar in een half uur kwamen we drijfnat aan waar je een geweldig utizicht had over Krabi. Even uitgerust begon de reis weer naar beneden waar Mariek nog heel leuk zei: Als je van de trap afvalt ben je snel beneden, maar HIER niet ;) Eenmaal beneden zagen we een hoop aapjes die vlak lang je liepen, dus goed je spullen in de gaten houden.

De volgende dag gaat onze reis verder naar de Oostkust van Zuid Thailand. Tassen weer ingepakt en een busticket gekocht naar Surat Thani (de haven). Was uiteindelijk een lange rit met een overstap op een andere bus (heel vaag allemaal) en kwamen pas aan het eind van de middag aan. Vanuit Surat Thani namen we de boot naar Ko Samui. Op de boot kwamen we een Nederlands stel tegen die naar Ko Phangan gingen (het eilandje boven Ko Samui) om daar naar de Full Moon Party te gaan. Op Ko Phi Phi hoorde we de datum van de Full MoonParty enhebben toen allehostels uit de Lonley Planet afgebeld maar helaas :( Alles was vol! Dus geen Full Moon Party voor ons..

Na een lange dag reizen eindelijk aangekomen op Ko Samui! Op de boot hadden we al een slaapplek geregeld met Discount (een woord wat we VEEL gebruiken hier ;) Onderweg in een soort open taxie reden we door het eiland en zagen overal marktjes en veel Thaise mensen feestvieren. De chauffeur legde uit dat het een speciale dag is de voor Thai. We reden langs een groot meer waar alle thaise bevolking bij elkaar kwamen om lampionnen en kaarsen aan te steken en te bidden om alle slechte dingen te verdrijven en goede dingen tegemoet zouden komen. Ook wij hebben later een lampion aangestoken, dus kunnen er weer tegenaan ;) We hadden besloten om zelf een Full Moon Party te houden in de barstreet vanKo Samui. Onderweg liepen we ineen steegje waar een groepje locals zaten te drinken voor hun hutje. Ze nodigde ons uit en kregen gelijk een shotje plaatselijke wiskey. Nog even onze Thaise woorden bijgeleerd en uiteindelijk alle clubs een bezoekje en dansje gebracht ;)

In Ko Samui zijn de accomodaties, restauranten en clubs een stuk chiquer en toeristischer. We hebben onze ogen uitgekeken zeker naar de Ladyboys die je hier netzoals in Phuket in overvloed hebt. Ook waren de resten van de grote overstroming goed zichtbaar. Langs wegen lagen zandzakken en de wegen waren flink aangetast. Gelukkig hebben wij hier geen last van gehad want we hadden stralend weer. Heerlijk op het strand gelegen en Mariek heeft nog een ritje gemaakt op de Jetski.

Na ruim 2 weken verlaat onze mede reisgenoot Johnnyboy ons, zijn reis gaat verdernaar het noorden. De volgende dag vertrekken wij richting het andere eilandje Ko Phangan.

Groetjes en Liefs de 2 blonde Azieaatjes ;)

Khao Sok National Park / Phuket

Naeen nacht slapen in het National parkalles ingepakt en uitgecheckt. We werden weer door de eigenaar in zijn Truck naar de bus stop gebracht die om het uur rijdt. Helaas miste we de bus net...

Om 10:30 kwam de volgende bus die ons langs de westkust naar Phuket bracht. Na ruim 4 uur rijden kwamen een in Phuket Town aan en hebben we ingecheckt in het goedkoopste hostel (tot nu toe)voor maar 100 Baht (+/- 2,50 euro)p.p. per nacht!

We zijn met de overbeladen Lokal bus naar Patong, de westkust van Phuket, gereden voor onze eerste zonsondergang. Al gauw merkte we dat de stad Patong na zonsondergang veranderde in een toeristich uitgaanscentrum met veel oude mannen met jonge Thaise meisjes ;-)

Uiteindelijk nog wat gegeten van de tentjes op straat, deze hebben het goedkoopste en vooral het lekkerste eten. Daarna nog een tijdje rondgelopen, goedkoop geshopt en nog een drankje gedronken in een nieuwe hippe club en uiteindelijk met een Disco Tuk Tuk naar het hostel gebracht.

16 November 2010 De volgende morgen werden we wakker met een hevige regenbui. Toen besloten we om onze plannen te wijzigen i.p.v. naar het strand de Shopping malls te bezoeken. Ongelovelijk hoeveel winkels er zijn en hoe goedkoop alles is vergeleken met Nederland.

Na het shoppen klaarde het op en kwam de zon tevoorschijn. De hele dag hebben we langs de westkust gereden langs verschillende plaatsjes en stranden.Ook zagen weeen lokale Boksschool dus natuurlijk daar even een kijkje genomen :D.

In het zuidelijk puntje van Phuket is de zonsondergang het beste te zien. Na een tijdje zoeken vonden we deze ongelovelijke plek waar we ons ogen hebben uitgekeken en hele mooie foto's hebben gemaakt. Onderweg naar Phuket Town kwamen we een plaatselijke kermis/markttegen waar we heerlijk hebben gegeten.

De planning was om morgenochtend Phuket te verlaten en door te reizen naar het kleinere eilandjeKoh Phi Phi maar hebben besloten(aangezien er veel te zien is inPhuket) om nog een nacht langer te blijven.

17 November 2010 Vandaag de boottickets gekocht om van Phuket naar Koh Phi Phi te varen en van Koh Phi Phi naar Krabi te varen. Daarna zijn we een aantal strandjes gaan bezoeken want het was weer stralend weer :)

Toen het minder warm was zijn we naar de top van een berg gereden ,naar de grote witte Buddha, waar je een geweldig uitzicht had over Phuket. Op de terugweg reden we langs een marktje en hebben we letterlijk op straat heerlijk gegeten

XxX

M & S

Kanchanaburi / Nakhon Pathom / Surat Thani / Khao Sok

De volgende ochtend hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en daarna gelijk gebeld voor informatieover de olifanten ranche enzouden later terug bellen om af te spreken.

Aangezien we s'nachts naar het zuiden wildenvertrekkengingen we eerst naar het treinstation van Kanchanaburi om een kaartje voor de nachttrein te kopen.Hier kwamen we erachter dat er geen bedden meer beschikbaarwaren voor de nachttrein maar een trein eerder. Deze trein zou al over 3 uur vertrekken dus helaas hadden we geen tijd meer voor het vrijwillegers werk op de olifanten ranch.

Vanaf Kanchanaburi met een minibusje anderhalf uurnaar Nakhon Pathom gerden waar de nachtrein zou vertrekken naar Surat Thani...

Na een treinreis van ruim 9 uur zijn we vroeg in de ochtend aangekomen op het treinstation van Surat thani. De slaaptrein is erg goed bevallen en voor Johnny was dit het lekkerste bed waarin hij tot nu toe heeft geslapen ;)

Tijdens het wachten op de local bus (goedkoopste manier van reizen) hebben we lekker ontbeten tijdens een postje kaartenmet andere backpackers.Met de bus zijn we uiteindelijk in 2.5 uur naar onze bestemming het Khoa Sok National park gereden. Hier, na een ritjein eenopen achterbak van een truck ,ingecheckt in een hostel met een hutje op palen aan de rivier. Echt een schiterende locatie!

De eigenaar van het hostel vertelde al snel over een jungle tour in het national park. Uiteindelijk bleek het nogal duur te zijn en hebben we onze eigen jungle tocht gedaan. Dit was erg mooi maar helaas/gelukkig geen wilde dieren tegegekomen op een paar verdwaalde bloedzuigers op Johnny's benen en in Marieke haar schoenen na.

Terug bij ons huisje hoorde we een hoop lawaai op het dak, dit bleken de apen te zijn. Toen de apen klaar waren met spelen hebben we heerlijk onder onze klamboo (die daar echt nodig was) geslapen..

XxX

M & S

Kanchanaburi

Sawadee Ka trouwe lezers ;-),

Na een paar uurtjes slapen werden we om 8 uur opgehaald voor een dag excursie.

Eerst zijn we rondje gaan rijden op dombo, daarna zijn we met bamboe vlot de river kwai afgevaren en doorgereden naar Erawan National park waar zich de 7 mooistewatervallen bevinden waar je ook heerlijk kan zwemmen tussen de vissen. Daarna hebben weover het spoor van de Death Railway gelopen en hebben we vervolgens een ritje in de trein naar de river kwai bridge gemaakt. De bekende brug is vanuit ons huisje te zien.

Rond 17:00 uur kwamen we terug bij ons hostel na deze geweldige ervaringen.

Na het eten hebben we gelijk wat te drinken gehaald zodat we konden proosten op Johnny's verjaardag.Toen 2 nederlandse backpackers ook aanschoven en vertekden over vrijwilligers werk op een olifanten ranche voor gehandicapten olifanten. We besloten de volgende dag gelijk te bellen om ook een dagje mee te gaan helpen. Maar eerst nog even deze mooie dag afsluiten met een toost opde jarige Johnny.

Liefs,

M&S

Van Bangkok naar Kanchanaburi

Sawadee Ka !

Eindelijk Hispeed internet !

Vandaag 2,5uur gereden van Bangkok naar Kanchanaburi en ingecheckt @ The Bamboo House.

We verblijven in een Super mooie locatie in een hutje aan de rivier..

Vandaag hebben we de Tijgertempel bezocht waar we zittendmet de tijgers op de foto zijn geweest (zie Foto's) Dit was een onwijs cooleervaring, die we niet hadden willen missen. Aan het eind, tegen extra betaling, kon je in een kooi (van een meter hoog!)staan en lieten de verzorgers de tijgers om de kooi los rennen en spelen.

Weer aangekomen bij The Bamboo House zijn we in het stadje verderop thais gaan eten met Johnny en een andere NL-se Backpacker die ook verblijft in The Bamboo House.

Voor morgen hebben we een excursie geboekt maar daar over lees het volgend blog....

Bye Bye,

Xxx M & S

Aangekomen in Bangkok !!!!!!

Hi There !!

Eergister na een lange/vermoeiende maar wel onwijs luxe vlucht aangekomen in Bangkok!

Even een kort verhaaltje want we vertrekken over 5 min alweer naar een ander stadje.. (hopen dat ze daar wat beter internet hebben ;) )

Het is hier rond de 30 graden, super lekker eten, nu al onwijs veel meegemaakt en leuke mensen ontmoet!! We hebben ons rond laten rijden met een Tuk-tuk door Bangkok en al veel dingen gezien. We vertrekken zo naar Kanchaburi met onze medereisgenoot Johnny :D

Tot Snel!

(Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes, hopen dat we die de volgende keer kunnen beantwoorden)

Dikke Kus M & S

Welkom op onze Reislog!

Hallo en welkom oponze reislog!

Via deze site kunnen jullie ons volgen via onze foto's, video's en verhalen!

Op 8 November 2010 vertekken wij Backpackendvanaf Amsterdam Schiphol via Londen naar onze eerste bestemming Thailand.

Vanaf Thailand reizen we over landdoor Maleisië naar KL en nemen daar een vlucht naar Indonesie. Vanaf Jakarta reizen we over land door naar Bali. Na totaal 7 weken in Azië vertrekt onze volgende vlucht vanaf Bali naar Sidney.

In Australië hebben we 4,5 week de tijd om rond te reizen en vliegen we vanaf Melbourne naar Fiji.

In Fiji zijn we 1,5 week en vliegen we door naar onze laatste bestemming Los Angeles, waar we onze laatste week zijn en vanaf Los Angeles via Londen weer terug vliegen naar Amsterdam Schiphol waar weop 14 Februari 2011 landen.

Via de kaart weet je altijd precies waarwe onsbevinden en waarwe zijngeweest! Meer informatie over ons en de reis diewegaanmaken vind je in het profiel.

Ik zie je graag terug op onze reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!