Marieke & Sandra.reismee.nl

Sydney

Hi Dudes and Babes ;) !

Onze vlucht van Bali naar Sydney is goed verlopen. 1/5 van het vliegtuig was bezet dus hadden alle plek om languit te relaxen. Eenmaal op Sydney aangekomen was het zachtjes aan het regenen. We zijn naar ons hostel gereden die we al van te voren hadden gereserveerd vanwege de drukte rondom Kerst en Oud&Nieuw. We slapen dit keer in een 12 persoons dorm. Onze kamer bestaat uit alleen maar dronken Engelsen en 2 Nederlandse jongens Kevin en Jordy. Het hostel is verder prima, veel leuke mensen ontmoet en aardig personeel die leuke activiteiten hebben georganiseerd i.v.m. Kerst en Oud&Nieuw. Al gauw kregen we de bijnaam 'Crazy Dutchies' (geen idee waarom)

Kevin en Jordy waren onze personal tour guides ;) en lieten ons de Botanical Garden zien waar de vliegen honden (grote vleermuizen) in het rond vliegen. Daarna zijn we naar het Opera House en de Harbor Bridge gelopen, echt een geweldig uitzicht. Het weer was nogsteeds niet echt zonnig en we hadden het zelfs koud (terwijl het rond de 20 graden was). Die avond had het hostel een BBQ georganiseerd en een Poolwedstrijd. Het waserg gezellig en veel leuke mensen ontmoet (Mieke, Carmen, Wes,Kevinen Jordy)waar we de rest van de week mee hebben opgetrokken! Tijdens het poolen deelde ze gratis kaartjes uit t.w.v. 30 Dollar voor de OzPartyBus. En wij warende gelukkigen samen met Kevin :D. De Partybus bracht ons naar verschillende clubs waar we een drankje kregen en was 1 groot feest met harde muziek en gezellige mensen.

De rest van de week hebben we een trip geboekt naar de Blue Mountains, verschillende stranden bezocht en Sydney gezien. De trip naar de Blue Mountains was erg gezellig en gingen met bijna iedereen van het hostel. Ongelovelijk uitzicht over het schitterende natuurgebied! (zie de foto's) Gelukkig werd het weer beter en zijn we met ze alle naar Bondi Beach gegaan, helaas was ons hostel niet direct aan het strand (wat we gewend zijn;))en moesten met de trein en de bus. Onderweg zagen we al veel borden en flyers van de afzettingen en feesten voor NYE.

Op oudjaarsdag zijn we met een groep van het hostel vroeg opgestaan (5:00 uur!!) om in de rij te gaan liggen voor een goed plekje bij het Macquaries point met uitzicht op de Harbor Bridge & Opera House. Eerst moesten we langs een rij mensen die de nacht al daar hadden doorgebracht voor de beste plekjes. Om 10:00 ging het park open en werd de rij langzaam kleiner. Eemaal binnen in het park (rond 12:00) zaten we op een mooi plekje met een gezellig groepje waar we de rest van de dag hebben gerelaxt in het zonnetje. Om 21:00 was eerst het familie vuurwerk, dat al super mooi was! Daarna kwam er nog een verlichte botenparade en een vliegshow. Om 24:00 zocht iedereen het mooiste plekje om te filmen/foto's te maken van het spectaculaire vuurwerk op de Harbor Bridge. Helaas zagen we niet het bord met de Countdown en hadden de meeste mensen niet meteen door dat het nieuw jaar was. Het vuurwerk was heel gaaf om te zien maar helaas was het zo afgelopen en ging iedereen direct het park uit en was het ineens stil op straat. Het blijkt dat de mensen alleen voor het vuurwerk komen en feest vieren op nieuwjaarsdag met verschillende festivals in Sydney. Niet zoals we gewend zijn maar we maakte er alsnog met ze alle een feestje van. Aparte ervaring zonder de kou, familie, oliebollen, sneeuw, eigen vuurwerk en champagne!

We willen hierbij iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen en alle geluk en gezondheid voor 2011!

********************************** HAPPY NEW YEAR ****************************************

Liefs de Crazy Dutchies

Natasja en Arie

Happy Newyear!

from Natasja & Arie

Hoe is de bbq daar?

Elly en Astrid

Hoi, hoi,
Heel apart om zover weg oud en nieuw te vieren. Wij wensen jullie een goede gezondheid en veel plezier in 2011. Het laatste zal zeker lukken zo te zien.
Zijn ze echt blij met jullie daar? Overal waar jullie naar toe gaan, gaan de natuurrampen jullie voor. In Thailand stond de boel blank voordat jullie er kwamen, Australië staat ook al voor een deel blank en in de VS zijn net een aantal orkanen geweest. Heftig als twee van die meiden je land komen bezoeken.

mams

hai meiden
van mij wederom de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar
hele mooie foto's
dikke knuffels xxxxx mams

ouwelui[=M&M]

Lieve crazy girls;-]

Vanuit Zmeer als nog een fijn nieuwjaar van ons .
Wat een mooie foto's
Vette knuf voor jullie !!!

marie louise

Heey chicks,

Allebei een supergoed,gezond en liefdevol 2011 toegewenst !!
Nog 6 weken en dan zijn jullie weer terug ! ( sorry dat ik jullie er aaan herinner,maar nu ben ik even lekker egoïstisch :P )
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie camper-trip !
En marieke,ik gebruik bijna mijn pc niet meer, en heb op m'n laptop nog geen skype.

dikke kus Marie louise

ingrid, rene en de kinderen

Heel veel geluk en voorspoed in 2011.

Dikke knuffel van ons allemaal

Dirk

Hey meiden. Leuk weer wat te lezen. Volgens mij nemen jullie de regen overal mee naar toe. Veel plezier en groetjes van Dirk en Chrissy

Fran & Pietje

Nogmaals HAPPY NEWYEAR!!
Leuke foto's weer :)
Dikke kus Fran en Pietje

Marvin

Heyhey,

Klinkt als een supertijd!! geniet er lekker van, en doe veel leuke dingen!

kus

Jan

Hallo Riekje,

Je hebt nu wel genoeg beleefd en genoeg plezier gehad. Kom nu maar weer terug.

Dikke kus

Je vader.

Sandra

************ Bedankt iedereen voor julie leuke/lieve berichtjes, we houden jullie op de hoogte!!

Dikke knuffels************

Marieke

@Jan
Haha je beleeft natuurlijk nooit genoeg;-) Hoewel het met jullie op de TU ook elke dag weer een avontuur is!
Hoe is het bij jullie?

@Marvin
Ik heb ook echt een super tijd! Er mist alleen wel iemand....

@Fran &Pietje / Ingrid,Rene en de kinderen
Happy new year!!! De beste wensen voor 2011!!

@Marie
Happy new year!!Jij ook een heel liefdevol 2011 toegewenst!
Maar aftellen mag hoor;-) ik doe er allleen nog niet aan mee hihi . Je moet echt ff skype downloaden! is zo gebeurt;-) kunnen we weer bijklesten want ik ben echt zooo benieuwd!

Iedereen een happy new year en de beste wensen voor 2011!!
Liefs Marieke

CLaudia Korpershoek

Hey Meiden,

Ik wens jullie gelukkig 2011!!
De verhalen en de foto's zijn super.
Ik ben benieuwd naar wat er nog gaat komen.
Veel plezier nog en geniet van jullie geweldige avontuur!!!

Liefs Claudia xx

Nynke

Gelukkig nieuwjaar!
Klinkt allemaal ontzettend leuk!

X Nyn

Mieke

Hey meiden! Even snel nog jullie blog gelezen in de laatste 5 minuutjes van mn kostbare internettijd. Snel weer een nieuw berichtje over jullie roadtrip plaatsen, want ik ben heel benieuwd hoe het is! Ik mis jullie gekheid wel, begin zelf ook al bijna weer 'normaal' te worden.. als dat kan? ;)

Xx de andere crazy dutchieeeeeee!

Sandra

@ Claudia: He Schat! Jullie ook gelukkig nieuwjaar!!! Komen een hoop leuke tijden aan :D Als ik terug ben hebben we zoiezo een knalfeest van Eef en Pat!!
Groetjes aan iedereen, en leuk wat van je/jullie te horen!

Dikke kus!

Sandra

@ Mieke: Hej Crazy Miek ;)
Ja we hebben nu pas na een paar dagen een inetcafe kunnen vinden, ook helemaal geen bereik gehad met de tel haha... Maar tot nu toe gaat het goed! We houden je op de hoogte en we zien jou in Melbourne??!?!?!
Kus!

Oma schrijft

Hoi sandra en marieke een heel goed 2011 en weer gezellig thuis komen jullie worden gemist.gr.en een kus Oma.

Sandra

@ Oma: Jij ook ooooomieeee !! Hoorde van Rem dat het goed is gelukt met het verven in huis?? Zie je over 5 weekjes alweer!