Marieke & Sandra.reismee.nl

USA

Hi There!

Last but not least onze volgende en bestemming; USA !!

De planning was om 5 á 6 dagen Los Angeles te gaan verkennen maar de plannen liepen iets anders...

Na een vlucht van 10 uur zijn we aangekomen op LAX. Kevin (de jongen die we in Sydney hebben ontmoet) zou in deze periode ook in Los Angeles zijn. Hij zou verblijven in een hostel aan de Hollywood Blvd. Daar verraste we hem toen we in het hostel waren ingecheckt en in dezelfde dorm (slaapzaal) stonden waar hij ook sliep.

Later op de dag zijn we gaan lopen op de Hollywood Blvd die echt enorm lang is... hier zagen we de bekende 'Walk of Fame' waar meer dan 2000 sterren hun plekje hebben gekregen. Hollywood Blvd is één grote drukke straat met veel winkels, toeristen, straatmuziekanten/entertainers, veel touroperators waarbij je bustours kon boeken om zo LA te verkennen, het bekende 'Grauman's Chinese Theatre' waar verschillende celebs hand- en voetafdrukken hebben achtergelaten en het 'Kodak Theatre' waar de Oscars uitgereikt worden en nog veel meer... Aan de rechterkant kun je het beroemde 'Hollywood Sign' zien (de grote witte letters die iedereen kent).

Hollywood is echt heel gaaf om er een keer geweest te zijn maar we wilden meer zien... Dus we besloten met ze drieën voor drie dagen een auto te huren. Omdat je hier belasting moet betalen als je wilt rijden als je nog geen 25 jaar bent hebben we besloten dat Kevin rijdt die de 25 al heeft gepasseerd ;-)

Als eerst zijn we richting 'The Hills' gereden om wat leuke foto's te maken van het 'Hollywood Sign'. Dat was nog een heel gedoe om de juiste weg te vinden en we kwamen uit bij een grote parkeerplaatst vlakbij de 'Batman Cave'. Vanaf hier had je een goed uitzicht over LA en het 'Hollywood Sign'.

Daarna als eerst naar 'San Diego'. Na een mooie route van 2,5 uur kwamen we aan en hebben we geshopt bij een groot winkelcentrum. Daarna zijn we naar San Diego Old Town gereden (waar San Diego is ontstaan) en over de onwijs gezellige 'Bazaar Del Mundo' zijn gaan lopen met veel winkeltjes, kraampjes en gezellige restaurantjes. Daarna terug gereden naar het hostel waar we één nacht blijven en de volgende dag alweer vroeg op moesten...

De volgende dag om 5:30 opgestaan en uitgecheckt. Nu begint onze lange reis naar Nevada 'Las Vegas'. De rit was lang maar wel met een geweldig mooi met uitzicht over de ''Death Valley''. We zagen op de toppen van sommige bergen in de verte zelfs sneeuw! Na ongeveer 6 uur (!) rijden met de radio hard aan (ook zodat Kevin wakker bleef ;-) zagen wein de verte een zee van lichtjes en hoge gebouwen in het midden van de woestijn; 'Las Vegas' !!! Met open mond reden wij The Strip op, de hoofdstraat van Vegas. Één grote drukte!! Als eerst checkte we in bij hetRiviera Hotel/Casino bij het begin van de Las Vegas Blvd. Daarna liepen we de strip op en hebben echt onze ogen uitgekeken en naar de mooie casino's o.a. het Luxor, M.G.M. Caesar's Palace, Treasure Island, The Venetian, Het Paris en de Stratosphere Tower. Alles kan en mag, hoe gekker hoe beter en the sky is the limit en zoals iedereen zegt;what happens in Vegas stays in Vegas!! Toen de zon onderging hebben we ons omgekleed wat gedronken en zijn we 'Las Vegas' by night gaan verkennen. De hele avond en nacht hebben we over de Strip gelopen en bij verschillende Casino's naar binnen gegaan o.a. het 'Bellagio'. Hier kregen de dames een polsbandje en had je toegang tot de nachtclub van de Bellagio en kon je bestellen wat je wilde.

Met een helaas lege portomonee maar een onwijs toffe ervaring erbij werden we helemaal uitgeput de volgende ochtend wakker. We hebben uitgecheckt en voor de laatste keer bij het hotel een gokje gewaagd. Het duurde ongeveer 5 uur om terug te rijden naar Hollywood. Helaas door onze ''goede'' tomtom en de drukte op de weg kwamen we met (een mooie) zonsondergang aan bij het hostel op de Hollywood Blvd.

De volgende dag moesten we vroeg op om de auto af te tanken en terug te brengen. Nog even over de Hollywood Blvd gelopen om de laatste inkopen te doen maar helaas was er niet veel open want in Hollywood zijn de winkels op zondags dus blijkbaar ook niet allemaal open.... Terug bij het hostel hebben we de tassen voor de állerlaatste keer ingepakt en afscheid genomen van Kevin die nog een tijdje in Amerika blijft voordat hij terug gaat naar Nederland. We werden door het busje van het hostel opgehaald om ons naar het vliegveld te brengen. Omdat we maar met z'n 2e in het busje zaten en omdat wij en onze toffe bestuurder genoeg tijd hadden maakte hij een omweg langs 'Venice Beach' en 'Santa Monica' zodat we toch nog het strand hebben gezien ;-)

Eemaal op het vliegveld waren onze tassen gelukkig niet te zwaar en checkte we in voor de vlucht van Los Angeles naar Londen. Helemaal gedesorienteerd vanwege de tijden kwamen we na een lange vlucht van 10 uur aan op Londen. Gelukkig was de bagage al doorgelabeld en hoefde we alleen maar bij de gate te wachten waar we alweer gek genoeg de eerste Nederlanders hoorde praten. Deze vlucht was a piece of cake! We waren net opgestegen en gingen alweer landden!

14 Februari 2011 om 14:00 zijn we veilig geland op Schiphol waar we een warm welkom kregen van onze lieve vrienden en famillie !!!

Na een Geweldige reis van 3,5 maand maken we een einde aan dit blog en willen we iedereen bedanken die ons hebben gevolgd en voor alle leuke en lieve reacties!! We hopen dat jullie een beeld hebben gekregen van onze reis en zo af en toe een beetje jaloers zijn geweest ;-)

Hele Dikke Knuffels Marieke & Sandra.

Jennie CD's mam

Hoi meiden,

heb jullie natuurlijk pas het laatste stuk van jullie reis 'in beeld' gekregen, maar desalniettemin meegenoten hoor. Nu weer wennen in dit kouwe kikkerland! Zodra Miek (ooit) terug is gaan we elkaar misschien wel ontmoeten.