Marieke & Sandra.reismee.nl

The Roadtrip with the Crazy Dutchies!

Hallo trouwe lezers!

De afgelopen 10 dagen hebben we met Wes en Jordy (die ook die kant op moesten) een Roadtrip gemaakt vanaf Sydney naar Brisbane. Gelukkig konden we in Sydney nog een camper huren want vanwege de drukte rond Oud & Nieuw zat alles al volgeboekt.

We reden vanaf de oostkust van New South Wales naar het noorden waar we verschillende mooie plaatsjes en stranden hebben gezien. Het was bij het begin even wennen met rijden want het stuur zit aan de andere kant ;) Het was elke avond weer een uitdaging om een slaapplek te vinden ergens in een rustig park of langs de weg bij een rest area. Overal staan borden dat je er niet mag camperen dus je kan een boete krijgen als je wordt gesnapt. Uiteindelijk hebben we 2 nachten op een camping gestaan en de rest wild gecampeerd (gelukkig geen boete gekregen). Gelukkig hadden we veel zon met af en toe regen.

In de camper zat een koelbox, gasstelletje en een waterpompje dushebben elke avond lekker gekookt en gegeten op mooie plekjes bijvoorbeeld langs de kust of juist in de bossen bij een meer tussen al de wilde dieren.

Onderweg hebben we vanalles gezien... Onze eerste wilde Kangaroos gezien langs de weg en een Koala Hospitalhebbenbezochtwaar ze gewonden Koala's verzorgen die bijvoorbeeld zijn aangereden, ziek of gewond zijn. Ook zijn we langs een hippie dorp gereden, het enige dorp waar je Cannabis mag kopen en roken. Heel apart om te zien hoe deze hippies hier leven en eruit zien. Ook kwamen we een kermis tegen waar we ons als kleine kinderen hebben vermaakt. Marieke en Jordy zijn nog in een Bal geweest die wordt afgeschoten.

We wisten dat het in het noorden in Queensland finke overstromingen waren dus besloten we niet verder te rijden dan Brisbane. In de laatste paar dagen hoorde we dat Brisbane ook gevaar liep en dat het uiteindelijk ook werd getroffen. Overal op het nieuws, tv en radio ging het over evacuaties en hulpverleners die zich bij elkaar verzamelde om de mensen te helpen die hun huis/auto kwijt waren geraakt omdat het water ruim 1.50 meter stond. Op dit moment belde we het verhuurbedrijf van de camper en het hostel die we hadden gereserveerd in Brisbane om te vragen of ze nog bereikbaar waren. Gelukkig lag dit gebied hoger en haddenzij geen last van de overstroming. Onderweg naar Brisbane waren sommige wegen afgesloten en stoplichten die het niet deden. Ook hoorde we op de radio dat bepaalde dorpjes waar we eerder al langs waren geweest ook overstroomd waren. We hebben geluk gehad want toen we in Brisbane aankwamen waren ze al bezig de wegen en panden leeg te pompen en schoon te maken. Je zag bij de lager gelegen gebieden hoe hoog het water heeft gestaan en de schade die is aangericht (zie foto's). Sommige winkels zijn gesloten en zijn geblokkeerd met zandzakken.Openbaar vervoer is door deze chaos gratis. Gelukkig is de luchthaven wel open want onderweg hebben weeen vlucht geboekt van Brisbane naar Melbourne om tijd te besparen.

Vanavond vliegen we en hebben nog 2 weken de tijd om Melbourne te verkennen waar we Crazy Dutchie Mieke weer zien en met haar een camper gaan huren om de Great Ocean Road te rijden richting Adelaide.

Meer hierover in ons volgende blog....

Veel liefs M&S

Mieke

Leuke blog meiden! Op naar de volgende roadtrip, ik heb er nu al zin in!! :D

Oma shrijft

gelukkig maar dat jullie geen last hebben gehad van die wateroverlast . want wij zagen het ook op t.v. blijf goed uitkijken. fijn dat jullie mooi weer hebben. gr. oma.

Oma shrijft

Het links rijden vind je het moeilijk.?

Dirk

Hey, stelletje spookrijders, mooi verhaal weer. Ben blij dat jullie de voeten droog hebben gehouden. Maakte me wel een beetje zorgen. Blijf reizen en blijf schrijven. Veel plezier op weg naar Adelaide.

Groetjes Dirk

mams (coby)

had je al gesproken, gelukkig heb je mooi weer en geen last van al die ellende. de foto´s zijn weer mooi en geinig. hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad.
dikke knuffels en tot horens
mams

Fran

Dat lijkt me gek rijden met het stuur aan de rechterkant! Gelukkig hebben jullie geen last gehad van de overstromingen! Toffe camper! Ziet er gaaf uit!
Nou geniet van jullie laatste maandje girls!!
xXx Fran

ouwelui [M&M]

Wat fijn dat de rit naar Brisbane probleemloos is gegaan ..!!!Het blog, de foto's,skype ,ed , is al meegenieten vanuit hier .Super ervaring voor jullie . Meiden ,nog ongeveer een klein maandje ...neem het er lekker van ! Liefs !

@ Mariek :Moet je bij deze even de groetjes doen en veel knuffels xxx van je oma N..ze wist het nog !!!

Linda (Uit Brabant; moest er voortaan bij van San ;) )

Hee meiden!

Blij om te lezen dat alles goed gaat met jullie! Maakte me wel een beetje zorgen met die overstromingen overal. Maar gelukkig hebben jullie daar niet al te veel last van gehad. Wel balen dat j dan ineens in zo'n chaos terecht komt.. Maargoed, gelukkig dat dat iig alles is..

Verder weer super mooie en leuke foto's!
Geniet er nog van, jullie laatste maandje. Ben benieuwd naar de volgende blog!!

Dikke kus

Sandra

@ Mieke: beetje late reactie want we zijn nu al bezig met onze 2e roadtrip met jou ;) Echt SUPER!!!

@ Oma: Gek genoeg hebben we steeds geluk met die overstromingen!! Nee links rijden valt echt super mee!!

@ Dirk: Ja het was even spannend!! Maar gelukkig hebben we er weinig last van gehad... Geen zorgen ;)
Leuk dat je ons nogsteeds volgt :D

@ Fran: Is ook allemaal echt gaaf! Tot over 3 weekjes :D

@ Mams (coby): Vlucht is allemaal goed gegaan maar dat heb je al gehoord. Hoop dat jullie nog lekker genieten in Gran Canaria...

@ Ouwelui (M&M): Ja echt geweldig hoe goed we contact kunnen behouden met het thuisfront! tot over 3 weekjes!!

@ Linda: Hahaha zo weten we welke linda het is...
Leuk dat je ons volgt en leuk van je berichtje :D
Tot over 3 weekjes, ben je dan in Den Haag?