Marieke & Sandra.reismee.nl

Ko Samui - Ko Phangan - Ko Tao

Zonder onze Positieve-Gekke-maar onwijs gezellig Mentollist-Johnny begint onze reis samen naar het volgende eilandje Ko Phangan. Op de bootvan Ko Samui naar Ko Phangan sloeg het weer om in regenen en na 40 minuten aangekomen in de haven werde de regen een ernome storm. Dit was de eerste keer dat we onze regenhoezen en poncho's moesten gebruiken. Onder een afdakje in de Lonely Planet gekeken voor een budget hostel. Voor3 euro25 p.p. slapen we in een redelijke kamer maar weer zonderwarm water :(

Toen het weer opklaarde zijn we op het strand gaan chillen/mariek as usual weer in slaap gevallen ;) Op dit gedeelte van het eiland (Haad Rin) draait echt alles op de Full Moon Party's die daar 1x per maand worden gehouden.

Naast ons hostel zat een goed aangeschreven duikschool (Crystal Dive Resort)waar Mariek informatie vroeg omhaar duikbrevet te halen. Ko Tao, het eilandje boven Ko Phangan, is the place to be als het om duiken gaat. Mariek heeft hier een pakket/arrangement geregelt waarin ze in 4 dagen haar duikbrevet in open water kan halen. Inclusief 4 overnachtingen inhetduik resort met een zwembadvoor ons beide pluseen bootticket van Ko Phangan naar Ko Tao. De totaalprijs was 10.000 Baht (250 euro) !!!! Dus een stuk goedkoper dan in NL en natuurlijk een schitterende duiklocatie.

S'avonds hebben we een drankjegedronken op het stranddatwas omgetoverd in een beachparty met weer de bekende fireshows. Weer leuke mensen ontmoet uit Australie en Californie die ons nuttige info gaven over de landen.

De volgende morgen werden we na een paar uur slaap vriendelijk wakker gemaakt door de bouwvakkers tegen over onze kamer... grr... !! Toen hebben we gelijk uitgecheckt en zijn met een open air taxie verder gaan reizen (alvast richting de haven) en hadden daar een nieuwe slaapplek gevonden. Het was hier niets vergeleken bij het drukke Haad Rin. We sliepen letterlijk in een hutje op het strand waar we een ongelovelijk uitzicht hadden en waar de rust overheerste. S'nachts hoorde we wat oerwoudgeluidenmaar alles beter dan die bouwvakkers ;)

De volgende morgen zijn we vroeg uit de veren om de boot te halen naar Ko Tao. Rond 7:00 zijn we met onze Backpacks een paar km gaan lopen naar het haventje. Bij het loket onze boottickets gehaald, dit was allemaal al geregeld door de duikschool. Na 1,5 uur met een Speetboot zijn we aangekomen op het eilandKo Tao waar we werden opgewacht door de crew van Crystal Dive. Nadat Mariek de nodige papieren had ingevuld werden we naar onze kamer gebracht. Een nette kamer maar weeeer geen warm water, waar we nu onderhand wel aan gewend raken.

Gelijk die middag begon Mariek aan haar theorie in een klaslokaal terwijl San zich vermaakt bij het zwembad in de zon :P In 4 dagentijd heeft Mariek verschillende duiken gemaakt en haar theorie gehaald :) !! De laatste dag is er een film gemaakt van het duiken die we s'avonds met de medecursisten in de bar hebben bekeken. Onwijs gaaf geworden en de film gekocht zodat iedereen thuis straks mee kan genieten ;)

Na 5 dagen op Ko Tao en met een Duikbrevet in the Pocket gaan we vanavond om 21:00 met de nachtboot terug naar het vaste land en verlaten we, met pijn in ons hart, na 3 weken het schitterende Thailand. Onze volgende bestemming Kuala Lumpur - Maleisie........

Lao Jer Gun, Liefs Ons.

linda

Te gek he!!!! Geslaagd voor je open water duikbrevet marieke?? Vast wel!!! :-) :-) ;-)

Fran

Mooi verhaal + foto's guys! Op naar het volgende land! :)
Dikke kus Fran

Christina

Gefeliciteerd!!! enne..... die film moet natuurlijk wel onder het genot van een glas witte koffie worden gekeken ;-)

renee

ik mis de life-uitleg... ;-)

MaarteN

Heyy hoe is het met jullie is leuk die vertalen.. Als juh terug bent kan juh wel een week hier uit treken om alles te vertelen.. Ben egt jaloers op jullie haha wij maar werken hier uit dat k*t weer.. Met mij en as gaat het goedd.. We zijn van het weekend ff naar zwarte markt geweest met piere en anoes.. En nog ff langs wesley gegaan was wel gezellig.. Van het weekend gaan we uit met rem en cliff en kelly.. Zo lang niet uit geweest haha.. En kan juh daar een beetjuh uit gaan.. Zondag ga ik denk de kerstboom maar neer zetten.. haha die zal juh daar wel niet hebben.. verder heb ik niet veel te vertelen.. Geniet er van.. En doe verzichtig.. En ik blij juh volgen haha KusSss... En ik spreek juh snel op skype..

Sandra

@ Maartje: Ja gaat super hier!!! Zij nu in Maleisie maar dat verhaal komt nog :D Ja als ik terug ben blijf ik gewoon een week bij jullie slapen ;) !!
Heb Ash nog gesproken een paar keer via skype toen we wifi hadden :D En zag dr mooie foto op hyves !!!!
Gezellig dat jullie uitgaan met ze alle!! Haha ja het is weer kerstbomentijd hi hi hi !! Nou toevalliggggggg we zitten nu in Kuala Lumpur (maleisie) en daar zijn dus echt kerstbomen en kerstwinkeltjes hahahahaha echt te grappig/raar!!
Leuk dat ik ff wat van je hoor!! Hele dikke kus ook voor Ash!!

Marieke

@ Lin
Ja geslaagd!!! Echt gaaf kan ik mischien eens je buddy zijn! Hoe gaat het met je?Al verhuisd? Hoop je snel ff te bellen.

@christina
Met witte koffie wordt die film waarschijnlijk een stuk grappiger;-)

@Fran
Thanks Fran! jij gaat het zoiezo ook nog allemaal beleven! gaaf hoor.

@ Renee
Ik kom je zsm de life uitleg (na 14 febr 2011;-) )met 6 uur foto materiaal geven. hihi
Liefs Marieke