Marieke & Sandra.reismee.nl

Roadtrip Nr. 2 With The Female Dutchies

Daar zijn we weeeeeeeeeeer! ;-)

Na een vlucht van 2,5 uur vanuit Brisbane zijn we aangekomen in Melbourne. Hier hebben we onze Crazy Dutchie Mieke weer ontmoet en hebben we Melbourne CBD een beetje verkend. Een gezellige stad met een leuke sfeer en goed weer. Helaas was het strand hier wat minder vanwege het bruine zeewater. Al snel moesten we onze roadtrip gaan plannen en hebben de laatste coole Wicked campervan geboekt voor de aankomende 9 dagen met z'n drieen.

De volgende dag haalde we de Wicked camper op en begon onze roadtrip! Omdat het de laatste beschikbare Wicked camper was hadden we de premium editie. Een vrij nieuwe camper waarbij alles electrisch was.Normaal gesproken staan de Wicked campers bekend om hun oude afgeragde busje die ze tot campers hebben omgebouwd met aan de buitenkant leuke tekeningen/quotes. Ook kregen we een marker mee omdat het bij Wicked normaal is om je ''mark'' in het busje achter te laten. Nou dat hoefde ze natuurlijk maar 1x tegen ons te zeggen ;-) (Er stond namelijk ook nog helemaal niets in het busje geschreven.

Onderweg naar Adelaide stopte we om te eten toen er 2 mannen aankwamen lopen en vroegen waar we heen gingen. Ze vertelde dat het achter ons was overstroomd en dat als we niet direct verder zouden rijden dat we dan vast zouden zitten. We zijn snel verder gereden richting het plaatsje Horsham want daar zouden ze de brug afsluiten vanwege het snelle stijgen van de wilde rivier. Gelukkig toen we aankwamen was de brug nog open al moesten we wel door ongeveer een halve meter water rijden omdat de wegen dus al onder water stonden. We besloten dan ook om nog een heel stuk verder te rijden. Onderweg zetten we de radio aan en hoorde gelijk het nieuwsbericht over Horsham dat het geen bericht was maar een waarschuwing, dat iedereen beter het gebied kon verlaten anders zou je er een paar dagen vast komen te zitten. Dus we waren de vriendelijke mannen heel erg dankbaar en we waren opgelucht dat we ervoorbij waren. De roadtrip begon al spannend en hebben in die 9 dagen een hoop dingen meegemaakt...

In Adelaide aangekomen was het echt prachtig weer, geen wolkje aan de lucht! We zijn naar een Wildlife Park gegaan in de Adelaide Hills. Hier kon je tussen de dieren lopen, ze voeren en je kon ze aanraken. We hebben hier voor het eerst de Koala's en Kangaroos van dichtbij gezien. Dat was echt te gek!!! Verder de hele dag in het mooie natuurgebied rond gelopen en we waren er niet meer weg te slaan...

Onderweg richting de Great Oceaan Road zijn we door veel mooie National Parken gereden waar we onze ogen uitkeken. Een totaal ander landschap dan dat we hebben gezien langs de Oostkust. Het Coorong National Park met o.a. bizarre zoutvlaktes en een groot rood meer langs de weg. Ook hebben we daar 2 wilde Emussen en een slang gespot. Elke dag hebben we veel gereden maar dat was geen straf omdat het uitzicht zo ongelovelijk mooi was en we de vrijheid hadden om te stoppen waar we maar wilden.

Het volgende plaatsje waar we stopte Was MT Gambier. Hier scheen het bekende Blue Lake te liggen die in de zomer dus onwerkelijk blauw was terwijl het in de winter maanden helemaal grijs is. Toen we daar liepen zagen we oranje vlaggetjes hangen die wel heel goed in onze Crazy Dutchie camper zouden staan. Dus hebben we heel netjes een stukje van de lijn afgesneden en de camper een Hollands sfeertje gegeven ;-)

Dichterbij de Great Ocean Road werd het steeds moeilijker om een slaapplek te vinden. We werden zelfs een keer rond middernacht wakker gemaakt door een paar Rangers die ons vriendelijk verzochten om naar een camping te verhuizen anders zouden we een boete krijgen van 160 Dollar p.p. !! Dus wij netjes naar de Rangers geluisterd en zijn een stukje verderop gaan camperen. We sliepen met ze 3e lekker knus naast elkaar in de camper. Gelukkig was het hier s'nachts een stuk minder benauwd/warm dan aan de Oostkust.

Doorgereden naar het plaatsje Warrnambool waar we een boerderij vonde waar we konden overnachten. S'ochtends konden we dan meehelpen op de boerderij. Om 7:00 (!!) werden we wakker gemaakt door Boer Rob om de koeien uit de wei te halen. Daarna hebben we meegeholpen met het melken van de koeien en geiten. Onwijs leuke/grappige ervaring! Toen we weggingen kregen we 2 liter koeien- en geitenmelk mee als bedankje.

Na Boer Rob en zijn dieren gedag te hebben gezegd begon onze toer langs de Great Ocean Road! De Great Ocean Road wordt gezien als 1 van de mooiste kustwegen. Onderweg heb je een geweldig uitzicht over de zee en de kliffen met veel lookouts. Echt een aanrader!! (zie de foto's) Omdat we hoorde dat je de Great Ocean Road niet in 1 of 2 dagen kan afleggen (wat veel mensen doen) hebben we er gelukkig 4 dagen voorgerekend zodat we alles goed konden bekijken.

Wel hebben we veel dode kangaroos en konijnen en ander wild gezien langs de weg. We hebben zelf ook 1 roadkill meegemaakt, de papagaai kon onze vooruit helaas niet meer ontwijken :-(

We hebben de camper nog eens goed vol geklad en je had de gezichten moeten zien toen we de camper terug brachten :D :D :D We hebben de afgelopen 9 dagen heel veel mooie dingen gezien en meegemaakt. Super veel lol gehad!! Maar ja wat verwacht je met 3 Crazy Dutchies opgesloten in een camper ;-)

Eenmaal terug in Melbourne hebben we ingecheckt in ons laatste hostel. We hadden het zo gepland dat we weer optijd terug zouden zijn voor Australia Day, een nationale feestdag net zoal Koninginnendag in Nederland. Helaas was het weer bewolkt en zelfs een beetje fris maar het was een gezellige dag!

Vanavond is het alweer tijd om afscheid te nemen van het mooie en grote Australie en Crazy Dutchie Mieke die nog een tijdje in Australie blijft. We vliegen door naar het prachtige Fiji! Gister hebben we een all inclusive pakket geboekt en gaan in Fiji 11 dagen lang eilandhoppen, relaxen, van de zon genieten, vakantie vieren dus kort samengevat; zo weinig mogelijk ;-) :D

Tot over 11 dagen!

Liefs M & S

Jennie (Crazy Dutchie's mom !)

Leuk verhaal meiden, leuke aanvulling op Mieke's blog. Fijne tijd nog in Fiji en safe trip home via LA!

daddy

mooi verhaal en mooie foto's, wat hebben jullie met de papagaai gedaan? roadkillers.
tot horens

Mieke

Leuke blog meiden! Het is stil in het hostel zo zonder jullie boehoeee let goed op mn crazy duckie ;)

De papegaai moet ik bekennen, die heb ik heel erg doodgereden.. maar ik denk dat het een zelfmoord poging was ;P

Fijne tijd in Fiji en LA nog! We mailen!

Kuss

Elly en Astrid

Leuk verhaal, ook wel even spannend geweest met de overstromingen. Geinig bij de boer. Nog veel plezier meiden. Tot horens of tot ziens.

Dirk

Hey meiden, Leuk verhaal en hele mooie foto's. Ik ben blij dat jullie die watermassa voor hebben kunnen blijven. Heel veel plezier op Fiji en tot horens

groetjes Dirk

thaantuh

Heerlijk om door jullie verhalen en schitterende foto's een stukje met jullie 'mee te reizen'!
Have a great time on Fiji !!!