Marieke & Sandra.reismee.nl

Khao Sok National Park / Phuket

Naeen nacht slapen in het National parkalles ingepakt en uitgecheckt. We werden weer door de eigenaar in zijn Truck naar de bus stop gebracht die om het uur rijdt. Helaas miste we de bus net...

Om 10:30 kwam de volgende bus die ons langs de westkust naar Phuket bracht. Na ruim 4 uur rijden kwamen een in Phuket Town aan en hebben we ingecheckt in het goedkoopste hostel (tot nu toe)voor maar 100 Baht (+/- 2,50 euro)p.p. per nacht!

We zijn met de overbeladen Lokal bus naar Patong, de westkust van Phuket, gereden voor onze eerste zonsondergang. Al gauw merkte we dat de stad Patong na zonsondergang veranderde in een toeristich uitgaanscentrum met veel oude mannen met jonge Thaise meisjes ;-)

Uiteindelijk nog wat gegeten van de tentjes op straat, deze hebben het goedkoopste en vooral het lekkerste eten. Daarna nog een tijdje rondgelopen, goedkoop geshopt en nog een drankje gedronken in een nieuwe hippe club en uiteindelijk met een Disco Tuk Tuk naar het hostel gebracht.

16 November 2010 De volgende morgen werden we wakker met een hevige regenbui. Toen besloten we om onze plannen te wijzigen i.p.v. naar het strand de Shopping malls te bezoeken. Ongelovelijk hoeveel winkels er zijn en hoe goedkoop alles is vergeleken met Nederland.

Na het shoppen klaarde het op en kwam de zon tevoorschijn. De hele dag hebben we langs de westkust gereden langs verschillende plaatsjes en stranden.Ook zagen weeen lokale Boksschool dus natuurlijk daar even een kijkje genomen :D.

In het zuidelijk puntje van Phuket is de zonsondergang het beste te zien. Na een tijdje zoeken vonden we deze ongelovelijke plek waar we ons ogen hebben uitgekeken en hele mooie foto's hebben gemaakt. Onderweg naar Phuket Town kwamen we een plaatselijke kermis/markttegen waar we heerlijk hebben gegeten.

De planning was om morgenochtend Phuket te verlaten en door te reizen naar het kleinere eilandjeKoh Phi Phi maar hebben besloten(aangezien er veel te zien is inPhuket) om nog een nacht langer te blijven.

17 November 2010 Vandaag de boottickets gekocht om van Phuket naar Koh Phi Phi te varen en van Koh Phi Phi naar Krabi te varen. Daarna zijn we een aantal strandjes gaan bezoeken want het was weer stralend weer :)

Toen het minder warm was zijn we naar de top van een berg gereden ,naar de grote witte Buddha, waar je een geweldig uitzicht had over Phuket. Op de terugweg reden we langs een marktje en hebben we letterlijk op straat heerlijk gegeten

XxX

M & S

Gerry

Hoi meiden, leuk die verhalen en die foto's, ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
Kijk uit naar het volgende verhaal.
dikke kus van ons

daddy

goed te lezen en te horen dat jullie het naar je zin hebben, de foto's zijn inderdaad erg boeiend om te zien, gelukkig hebben wij hier mist en kou volgende week gaat het vriezen.
Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen

Doei daddy

Fran

Thanks voor het smsje all the way from Thailand! :)
GOD nu ga ik écht naar de 30!! Niet te geleuven!
Ik ga iig morgen een mooi feestje bouwen!
Matthijs heeft voorgesteld om het bij hem thuis te vieren en we denken dat het een drukke boel word.
Ik drink er 1 op jullie! :D
Dikke kus Fran

Jacques en diane

Hoi meiden,leuk die verhalen van jullie, remco is naar de verjaardag van Cindy dus ik dacht ik schrijf iets, hoop dat jullie het nog naar je zin hebben, zo te lezen en te horen wel gave foto's, waar zitten jullie op dit moment???? nog heel veel plezier kijk goed uit groetjes en liefs van Jacques en Diane xxx

Natasja en Arie

Hoi Sandra en Marieke,

Net voor het eerst gekeken. Wij vinden het heel dapper dat jullie dit durven, echte avonturiers! Dat met die katten wil Natas ook wel, dus ik roep onze poezen er even bij.
Nog veel plezier en we blijven jullie volgen.

Groetjes,

Natasja en Arie

Patricia Vielvoije

Girlsssss,
Hoe is het daar? Krijg gelijk weer de kriebels na het lezen van jullie verhalen en het zien van de foto's :)
Ik ben gisteravond pas terug gekomen uit Boa Vista vandaar dat ik nu pas jullie berichtje lees.

Het hostel met de strandhutjes op Koh Phangan heet: Cental Cottage en zit aan de Tong Nai Pan Yai Beach. Vanaf hier kan je ook lopen naar de Prawet Waterfall. Niet heel bijzonder maar wel lekker voor een frisse duik.

Zijn jullie van plan om naar Koh Phi Phi te gaan? Dit was toen der tijd een rustig en een prachtig eiland. Wel waren ze aan het herbouwen van hotels en velen hutjes op het strand na de Tsunami.

Nog heel veel plezier meiden en ik blijf jullie volgen :D

dikke kus Patricia

Sandra

@ Gerry: Ja hebben het super naar onze zin, het is niet normaal hoeveel we in zo'n korte tijd al hebben meegemaakt! Heel leuk dat je ons volgt, hele dikke kus!

@ Daddy: Haha en gelukkig hebben wij hier zon en 30 graden ;)

@ Fran: No Thnx Babe ;) Was je verjaardag nog een feestje?

@ Jacques en Diane: Leuk jullie berichtje! We zitten nu op Koh Samui, we hebben net wat foto's er opgezet maar het blog moeten we nog even bijwerken :) Groetjes daar!

@ Arie en Natas: Haha ja echte bikkels ;) Het is niet uit te leggen hoe het hier is... Gaat allemaal erg relaxt en de mensen zijn echt zoooo vriendelijk en gastvrij... kunnen wij nog wat van leren met ze alle ;)

@ Patries: Haha ja dat geloof ik best! Echt ON-GE-LOVE-LIJK hier!! ( maar dat wist je al! )
Maar jij dus ook weer net terug :D NICE!!!! Was het leuk?
Oh ok ik dacht dat dat op Phi Phi was! We zijn als eerst naar Phuket gegaan daarna naar Phi Phi, Krabi en zijn nu op Koh Samui en gaan door naar Koh Phangnan en Koh Tao!! Dus je tip van de strandhutjes komen op het juiste moment! Thnx :D

Helaaaaaas hebben we dus The Fool Moon Party gemist :( was een tijd onduidelijk wanneer het nou precies was en vanwege de overstromingen hebben we eerst de eilandjes aan de westkust bezocht en nu zijn we aan de andere kant.... Koh Phi Phi is denk ik nu wel drukker hoor, we zaten aan Long Beach maar was niet echt verlaten... was wel ergggg mooi!!!

Leuk dat je ons blijft volgen!
Dikke kus!

oma oberstadt schrijft

hoi hoi
ik ga even die poema uilaten van buurvrouw Lies.
gr. oma

Linda

Hee San & Marieke!

Gaaaaaf, jullie foto's! Heel erg mooi daar zo te zien!
Ben blij dat jullie genieten!

En zo te zien (en lezen) niet echt last gehad van het noodweer dat net geweest was voordat jullie gingen?

Ben benieuwd naar jullie volgende foto's en verhalen.

Héle dikke kus!

@ Oma: Hahaha kijk je wel uit hihi

@ Linda: Thanks :-) Nou niet echt het regenseizoen is per 1 november afgelopen maar hebben nog wel de naschokken ervan hoor... hebben wel wat regen gehad maar kan daarna ook weer stralend weer zijn!!
(p.s We hebben 2 linda's in de groep dus weet nu niet welke linda jij bent :S Linda van Nico of Linda uit Nieuwkoop?)

Nanda

Heyyy!
Heb alle verhalen ff gelezen en de foto's bekeken.
Ziet er echt supergaaf uit allemaal zeg, ik ben jaloers!!
En die tijgers! Dat vind ik zooooooo cool!
Echt super.
Geniet ervan!
Groetjes, Nanda x

Marie louise

Yeeeeeeeh mijn moppie eindelijk gesproken !!
Ik mis je !!

Marieke

Ja eindelijk!!! Mis jou stiekem ook wel ;-)

Lientjeeeee

Liefje.. Geniet je nog een beetje daar?!?
Gaat snel he..
Voor je het weer ben je weer terug..
Geniet nog even daar schattie..
Kusssssss

Sandra

@ Lientje: Hej Schattieeeeeeeeeeee!!! Wat leuk dat ik wat van je hoor,... ik dacht al waar blijft ze ;) Ja het is volop genieten hierzo, maken echt zoveel mee! Nog 3 weken en dan zijn we terug :D Ben wel blij iedereen dan weer te zien :D En ik kom snel langs bou jou :)
KUs