Marieke & Sandra.reismee.nl

Kanchanaburi / Nakhon Pathom / Surat Thani / Khao Sok

De volgende ochtend hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en daarna gelijk gebeld voor informatieover de olifanten ranche enzouden later terug bellen om af te spreken.

Aangezien we s'nachts naar het zuiden wildenvertrekkengingen we eerst naar het treinstation van Kanchanaburi om een kaartje voor de nachttrein te kopen.Hier kwamen we erachter dat er geen bedden meer beschikbaarwaren voor de nachttrein maar een trein eerder. Deze trein zou al over 3 uur vertrekken dus helaas hadden we geen tijd meer voor het vrijwillegers werk op de olifanten ranch.

Vanaf Kanchanaburi met een minibusje anderhalf uurnaar Nakhon Pathom gerden waar de nachtrein zou vertrekken naar Surat Thani...

Na een treinreis van ruim 9 uur zijn we vroeg in de ochtend aangekomen op het treinstation van Surat thani. De slaaptrein is erg goed bevallen en voor Johnny was dit het lekkerste bed waarin hij tot nu toe heeft geslapen ;)

Tijdens het wachten op de local bus (goedkoopste manier van reizen) hebben we lekker ontbeten tijdens een postje kaartenmet andere backpackers.Met de bus zijn we uiteindelijk in 2.5 uur naar onze bestemming het Khoa Sok National park gereden. Hier, na een ritjein eenopen achterbak van een truck ,ingecheckt in een hostel met een hutje op palen aan de rivier. Echt een schiterende locatie!

De eigenaar van het hostel vertelde al snel over een jungle tour in het national park. Uiteindelijk bleek het nogal duur te zijn en hebben we onze eigen jungle tocht gedaan. Dit was erg mooi maar helaas/gelukkig geen wilde dieren tegegekomen op een paar verdwaalde bloedzuigers op Johnny's benen en in Marieke haar schoenen na.

Terug bij ons huisje hoorde we een hoop lawaai op het dak, dit bleken de apen te zijn. Toen de apen klaar waren met spelen hebben we heerlijk onder onze klamboo (die daar echt nodig was) geslapen..

XxX

M & S

marie louise

Ik wacht met smart al een paar dagen op een nieuw reisverhaal !! :D