Marieke & Sandra.reismee.nl

Lovely Fiji

Bulaaaaaaaaaa Everybody!

Aangekomen op onze enerlaatste bestemming; Fiji! Voor het eerst in onze reis is hier alles geregeld. In Australie hebben we een all-inclusieve pakket geboekt voor de aankomende11 dagen. Op het vliegveld merkte we al snel dat het hier weer tropisch warm is.

De eerste nacht slapen we op het hoofdeiland 'Nadi' in een 34persoons dorm (!) met uitzicht op het strand en de zee en een heerlijk zwembad. Hier hebben we een Nederlandse man ontmoet (Joy) die in Fiji woont en hij heeft ons 'Nadi Town' laten zien. De volgende ochtend werden we al vroeg opgehaald door de bus die ons naar de boot bracht en het eilandhoppen kon beginnen.

Totaal hebben we 6 nachten / 7dagen om de eilandjes te bezoeken. We kregen een pas en op de boot kon je aangeven bij welk eilandje je wilde overnachten. S'ochtends gaat er maar één boot naar het noorden van de eilandjes en dezelfde boot gaat in de middag weer van het noorden terug naar het zuiden naar het hoofdeiland. Met een klein bootje wordt je bij de grote boot opgehaald en naar het resort gebracht. Soms zit er maar 1 resort op een eilandje zo klein en onbewoond dat het daar is. Geen internet en de stroom wordt geregeld met een generator die op een bepaald tijdstip aanstaat.

Elke nacht hebben we op een ander eilandje geslapen, het ene eilandje nog mooier dan de ander. Bij aankomst is het gebruikelijk dat er door het personeel een welkomsliedje/dansje wordt gespeeld waarbij iedereen BULAAAAAA roept (hallo/welkom) en de kokosnoten al klaar staan :-D

Gelukkig hebben we heerlijk warm weer gehad en op 1 of 2 dagen na een strakblauwe lucht. Soms konden we onze ogen niet geloven hoé mooi het wel niet was, echt sprekend zoals je ziet op een mooie reisfolder maar dan nog net iets mooier ;) We hebben deze dagen heerlijk gerelaxd, ons lekker laten verwennen met massage's op het strand en genoten van de zon en de gezelligheid van de lokale bevolking. Elke dag hadden ze wel iets leuks georganiseerd o.a. je eigen kokosnoot klaarmaken, sieraden maken, de cava ceremonie, krab-racen, de Bula dans etc.

De laatste 2 nachten hebben we op het allerkleinste eilandje geslapen van Fiji. Het duurde 4 minuten om een heel rondje te lopen!!

Na de overnachtigingen op het mooiste plekjes waar we ooit zijn geweest kwamen we weer terug op 'Nadi'. Voordat we vertrokken met de boot hebben we contact gehad met 'Skydive Fiji' om een afspraak te maken voor diezelfde middag om iets wat we al heel lang/graag wilden doen: SKYDIVEN!!! S'middags werden we opgehaald en zijn we naar een vliegveldje gebracht waar we in een heel klein vliegtuigje een half uurtje met een Super uitzicht 14.000 Feet omhoog vlogen. We waren de enige twee in het vliegtuigje. De deur ging open en konden niet wachten op te springen! Als eerste sprong Sandra met haar instructeur eruit gevold door Marieke. De hele sprong is gefilmd d.m.v. een camera aan de arm van de instructeurs, dus we kunnen onze geweldige ervaring met jullie delen! De Vrije val duurde 60 seconden waarna de parachute openging en je nog een tijdje boven het geweldige Fiji zweeft. We mochten zelfs ook nog sturen! De landing was naast het strand op een stukje grasveld naast onze accommodatie. Echt een te gekke ervaring !!!!!!

Na deze geweldige dag hebben we nog twee dagen in Fiji. De volgende dag werden we opgehaald om de laatste dagen op het 'Robinson Crusoe Island' door te brengen. Vanaf 'Nadi' worden er veel dagtripjes naar dit eiland georganiseert. Te gek personeel die van alles organiseren en heerlijk eten. Tot op het laatste moment genoten van al het moois en het lekkere weer.

Na 11 dagen Fiji zijn we het er unaniem over eens dat dit echt een paradijs op aarde is en dat we iedereen adviseren om daar heen te gaan als je het echte Bounty gevoel wilt !!

Liefs M & S

oma

door wie zijn jullie zo lekker gemasseerd? lekkere gozers zeker!!gr.

Jennie (CD mam)

Dit klinkt echt allemaal jaloersmakend!! Ben bang als Mieke dit leest, ze nóg iets langer wegblijft ;p!! Het zal wel weer enorm wennen zijn voor jullie in de kou, sterkte met acclimatiseren hoor.

Luc

Jeetje skydiven, Fiji !! onwijs gaaf en tof dit, ben echt jaloers ... nog veel plezier voor even x

Luc

Sandra

@ Oma, haha nee dat dan weer niet!!

@ Jennie, dat was ook wel een beetje de bedoeling :P Ja de kou hier is echt niet normaal!!

@ Luc, Ja was echt gaaf wilde ik al zolang doen!! Zal als ik je zie de dvd laten zien :D

Mieke

Oh oh.. ik denk dat mn moeder gelijk heeft :P Dat klinkt wel heel erg goed en ik heb de foto's nog niet eens bekeken!

Marieke

haha Geertje(oma) dat was zeker lekker alleen het waren vrouwen... :-)