Marieke & Sandra.reismee.nl

Bali

Hallo Wit & Koud Nederland!

Het vervolg van ons avontuur in Bali ...

Vanaf het busstation in Bali zijn we naar Kuta Beach gereden. Na al het reizen hebben we de eerste nacht in een luxe hostel geslapen met WARM water ! In het leuke maar toeristische Kuta Beach (waar we na Java wel weer aan toe waren) hebben we besloten om onze laatste twee weken in Bali niet meer ver te reizen maar in een Low Butget hostel te overnachten.

Bali is ons veel beter bevallen dan Java. Ons hostel is op tien minuten lopen van het strand en tussen allemaal leuke restaurantjes en winkeltjes. We hebben ons dan hier ook totaal niet verveelt en genoten van het mooie/betere weer. San heeft surfles genomen bij vrienden van de Local Luppa die we eerder in Yogyakarta hebben ontmoet en hebben daarna nog wat met de Locals gegeten en gedronken. De dagen erna hebben we surfboards gehuurd en lekker actief bezig geweest. Het surfen gaat steeds beter!

Verder hebben we op de wat minder mooie dagen het eiland verkent waar we langs veel mooie plaatsen zijn gereden. Verschillende dagtripjes gemaakt naar de Uluwatu Tempel waar je een ongelovelijk mooi uitzicht hebt en de Tanalot tempel die als een eilandje in de zee ligt. Ook zijn we naar het Monkey Forest geweest in Ubud waar we werden besprongen door wilde apen, niet echt relaxt ;) Ook hebben we een school bezocht waar we door gillende, enthousiaste maar onwijs leuke kinderen besprongen zijn. De kinderen vonden het geweldig en het was voor ons een unieke ervaring om te zien hoe er hier les wordt gegeven.

Ondanks dat het in Bali een stuk mooier weer was hebben we ook echt noodweer meegemaakt . Extreem veel regen en onwijze harde onweer dat zelfs de medewerkers van de supermarkten onder de toonbank schuilde en we tot onze kuiten in het water door de straten liepen.

Onze samenvatting van Bali ; Surfen, relaxen, zonnen, letterlijk shop till you drop met veel afdingen, massage's op het strand, uitgaan. Helemaal top dus! Heel veel mensen die met ons, blank en blond, op de foto willen (wat op een gegeven moment wel een beetje vervelend begon te worden). Ook kwamen we Bart en Willemien (het stel dat we in Yogya hebben leren kennen) weer tegen in Kuta Beach. Op kerstavond zijn we met ze vieren in stijl (met onze kerstmutsen/slingers) luxe uit eten gegaan. Ook al blijft het raar om met een kerstmuts, slippers en een bezweet voorhoofd aan de andere kant van de wereld kerst te vieren.

Morgen (eerste kerstdag) genieten we nog even van het goedkope leventje in Azie. Laten ons nog eens heerlijk masseren en gaan we voor de laatste keer uit eten voor ongveer 3 euro ;)

Na twee weken Bali eindigd morgen onze reis van 7 weken door Azie en vertrekken we in de nacht van eerste op tweede kerstdag naar Sidney!

Verder willen we iedereen laten weten dat we het onwijs leuk vinden dat jullie onze reis volgen en leuke berichtjes achter laten! Dit doet ons echt goed! (Ps al is het soms onduidelijk van wie de reactie komt; mom? daddy? tante? :D )

Ook al zijn we er niet bij we willen iedereen hele fijne dagen toewensen met veel sneeuw-schaats-file-kou-glibber-pret ;)

***** Merry X-Massssssssssssss en zoals ze hier zeggen Selamat Hari Natal !!!!! *****

Heel veel liefs en dikke knuffels M & S

Mario & Gerry

He DAMES :
Mario ( ik dus ) Leest alle verhalen en kijkt alle foto,s.
Vind het onwijs gaaf dat jullie het naar jullie zin hebben .
Geniet van alle dingen !!!! ( doen jullie toch wel haha )
PAS goed !! op jullie zelf .
Moet ik nog meer zeggen ??
BEN BLIJ VOOR JULLIE !!!!!!!!
HELE !!! DIKKE zoen voor allebei .
XXXXXXXXXXXXXXXXX LOVE YOU ....

Sandra

@ mijn 2e ouders: We vinden het echt zo leuk dat iedereen reageert en ons volgt! We genieten zeker ja :D
We passen ook goed op elkaar! Dikke kus terug en natuurlijk hele fijne feestdagen!! Love you!!

Dirk en Chrissy

Hey mutsen,

Weer een leuk verhaal. Ik ben jaloers op jullie gave belevenissen. Ga nog ff zo door en een goeie reis naar Sydney.
Groetjes, fijne kerstdagen en een mooi 2011

Dirk en Chrissy

Sandra

@ Dirk en Chrissy: Hahaha! Thnx :D We hebben eigenlijk zoveel te vertellen maar anders wordt het echt een boekwerk :S
Jullie ook hele fijne kerstdagen en een liefdevol 2010 :D !!

omaschrijft

Hardstikke leuk ,dat jullie ook nog kerst vieren, enleuk dat jullie dat kunnen doen voor 3euro PP.per maaltijd ik heb voor 3euro een paar te korte veters in mijn hoge schoenen om door de sneeuw te baggeren. een dikke kus en prettige Feestdagen.

omaschrijft

hoi als jullie straks naar

Hoi als jullie straks naar Sydney gaan kun je ook nog redelijk geprijst eten. en je zal het heel mooi vinden. liefs en gr. oma.

Henk Dekker

Wat een heerlijke foto en verhalen,
ik wens jullie veel plezier in Australie en alvast
GELUKKIG NIEUWJAAR

Gerry

Hoi San,
Wij (jou moeder,vader, Remco, Patrick) zijn net terug van line dance.
Wil je even laten weten dat die Remco van jou een kanjer is, hij was de enige die mee deed.
Verder wil ik jullie een heel goed uiteinde toewensen, en vooral een verschrikkelijk goed nieuwjaar.
Nog heel veel plezier samen.
Dikke kus (ook van Mario)
Gerry

Sandra

@ Oma: Ja hebben een leuke kerst gehad, wel een beetje raar zo zonder familie en de kou... Hoop dat je ook een gezellig kerst hebt gehad?!

@ Henk: Goed he ;) Bedankt en dat zal wel lukken :)
Jullie ook GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

@ Ger: Hahaha mijn Remmie is ook een kanjer :D Waarom deed de rest niet mee?? Dikke Kus!!