Marieke & Sandra.reismee.nl

Kuala Lumpur / Java

Om 3:30 kwam onze taxi om ons naar het vliegveld te brengen in KL. Na 2 uur vliegen kwamen we aan in Jakarta. Hier moesten we een Visum kopen en weer met een paar stempels in ons paspoort erbij begon ons avontuur in Indonesie.

Zodra we het vliegtuig uitstapte was al snel duidelijk dat we bezienswaardigheden waren. We werden van top tot teen aangekeken vanwege de blanke huid en de blonde haren. Op zoek naar een bus die ons naar het zuiden van Java kon brengen wat nogal moeizaam ging... Uiteindelijk met 4 verschillende bussen en een hele dag verder aankomen in een surfdorpje. Helaas was het slecht weer, de hele dag door regen, en het dorpje was minder toeristisch dan we dachten. Ons hostel bleek, toen we om 4:00 s'nachts wakker werden van het gezang/gebed, tegenover een moskee te zitten. De man van het hostel liet ons de omgeving zien en kwamen we uit bij de Hot Spings, waar we heerlijk na een tijd warm hebben 'gedoucht'.

Na een paar dagen hadden we het daar wel gezien en vertrokken we naar de grote stad Bandung. Weer een hele dag reizen kwamen we aan op het busstation van Bandung waar een paar locals een goedkope plek wisten om te overnachten vlakbij het treinstation, aangezien we de volgende dag met de trein verder wilde reizen. Ook hier nogsteeds erg veel regen en zelfs hevtige onweer. Ook de stad maakte het er niet leuker op. Het was 1 grote stinkstad en totaal niet wat we hadden verwacht van Indonesie...

De volgende dag hebben we 1ste klas treintickets gekocht om door te reizen naar Yogyakarta. Na 8 uur kwamen we aan op het trein station van Yogya, op zoek naar en slaapplek. Al gauw merkte we dat het hier een stuk schoner was en gezelliger.

Uiteindelijk 3 dagen in Yogya gebeleven. Een Nederlands stel ontmoet (Bart en Willemien) en veel locals die ons veel tips gaven over Java en Bali. We hebben een bezoekje gebracht aan de Borobudur Tempel maar helaas door de Merapi Vulkaan was deze bedekt met as en konden we de tempel niet op/in. In 2 minuten in de regen om de tempel heen gelopen bedachten we dat dit zonde was van ons entreegeld en baalde we dat we de tempel niet hadden kunnen zien. Verder onze tijd doorgebracht met Bart en Willemien en de locals. 1 van de Locals Luppa heeft een vriend wonen in Bali die surfles geeft en had ons zijn nr gegeven zodat we voor een Local prijs konden surfen. Luppa, Bart en Willemien gaan we in Bali weer ontmoeten.

Na een leuke tijd in Yogya en gelukkig wat beter weer vertrekken we naar Bali. Met een luxe touringbus vertrokken we richting de Ferry, waar we in de bus konden blijven zitten. Na een uurtje kwamen we aan op Bali waar we nog een eindje moesten rijden. Na in totaal 19 uur zijn we aangekomen op het Busstation in Denpasar.

Voor onze avonturen van Bali lees ons volgende blog!

Liefs M & S

Fran

Hmm jammer dat het wat minder was!
Maja dat soort plekken zal je wel vaker tegen kunnen komen. Hoop dat jullie het meer naar jullie zin hebben op Bali! :) xXx Fran

Linda (Die uit Brabant ;) )

Wat zonde dat het allemaal een beetje tegenviel!!

Hoop echt dat jullie het in Bali wat leuker zullen hebben!

Xxxx

Oma

beseffen jullie wel dat je hele lange mooie zomerse dagen hebben en dat we hier aandie korte donkere guren dagen moeten wennen. geniet er dus maar met volle teugen van Ik ben benieuwt hoe jullie de kerstdagen ervaren.de beste wensen en ook een gelukkig Nieuwjaar gr, en liefs Oma

Dirk

Gelukkig zijn wij niet de enigen met takkeweer. Maar de temperatuur bij jullie is vast beter. Ik hoop dat het Op Bali allemaal wat soepeler gaat. Veel plezier
Dirk en Chrissy