Marieke & Sandra.reismee.nl

Ko Tao / Surat Thani/ Kuala Lumpur

Voordat onze lange trip naar Maleisie begint, nog even contacten met het thuisfront. Terwijl het zweet van ons gebruinde voorhoofd afdruipt horen we aan de andere kant van de lijn de woorden: sneeuw, vorst, kou en weeralarm

Surprised
Laughing
. (we leven erg met jullie mee)

Om 21.00 uur vetrekt onze nachtboot naar Surat Thani. Eenmaal op de boot kwamen we tot de ontdekking dat we 8 uur lang, in rijtjes naast elkaar, op dunne smalle matjes onze nacht moesten doorbrengen. We konden er zelf wel om lachen. Wat een ervaring weer!!

Om 05.00 uur kwamen we aan in Surat Thani en om 7.00 uur vertrok de minivan richting de grens van Maleisie. Onderweg nog een keer overgestapt op een andere minivan, het lijkt wel of de busjes steeds kleiner worden!

Uiteindelijk kwamen we om 13.45 uur aan bij de grensovergang van Maleisie. Met weer nieuwe stempels in ons paspoort gaat de reis verder naar Pendang waar we weer moesten overstappen maar nu gelukkig in een super luxe V.I.P. touringbus.

Na 27 uur reizen waren we erg blij de schitterende skyline van Kuala Lumpur te zien. Helemaal gesloopt om 24.00 uur aangekomen in Chinatown waar we opzoek gingen naar een slaapplek.

De volgende ochtend pas laat uitgecheckt in het tot nu toe armoedigste hostel. Door Chinatown gelopen en een ander hostel gevonden waar we tot zondag blijven. Gelijk naar een internetcafe gelopen om onze vliegtickets te boeken naar onze volgende bestemming Indonesie. Zondagmorgen om 7.00 uur vertrekt ons vliegtuig naar Jakarta. Eerst nog even kijken wat Kuala Lumpur te bieden heeft...

Hebben veel door Chinatown gelopen over verschillende marktjes waar we veel kerstversiering/kerstwinkels zagen (best raar als je op je slippers loopt met deze temperaturen) en nog een paar vrouwen gespot in nikabs!! Ook zijn we met de metro naar de Twin Towers (Petronas Towers) gegaan, echt ongelovelijk hoe groot deze zijn!

De Skytower bezocht en een ticket gekocht om op 400 meter te Hi Teaen. Echt een geweldig uitzicht over de stad.

Onze laatste avond in KL hebben we via Skype Live Sinterklaas meegevierd en meegezongen vanaf de andere kant van de wereld! Erg leuk was dit!

Na een paar dagen Kuala Lumpur te hebben gezien zijn we klaar voor onze reis naar Indonesie...

Selamat Tinggal !!

Fran

Ppff 27 uur reizen.. respect hoor guys!
XxX

Sandra

@ Frannie: ja het was zeker lang maar ach verder hebben we toch niets te doen ;-) haha vannacht vliegen we naar Indonesië :):):) daar gaan we surfen, yeahhhh!!!! Kus!!!

oma

geweldig wat jullie allemaal te zien krijgen. indie steden is toch veel smog. Jullie zitten dus nu weer in het vliegtuig. naar indonesie sandra de mensen zijn daarook kleiner. veel plezier in de warmte .Hier ligt een dik pak sneeuw, gr.oma.

renee

selamat jalan!
hugxxx

annemieke

[a]dochter ;]!

fijne vlucht morgen .

liefs vanuit Wittemeer*xxx8

coby

je hangt nu aan de telefoon met je mannetje.
vond het ook erg leuk dat je sinterklaas via skype mee kon beleven was ook erg leuk dat jullie met ons mee zongen. jullie liepen niet gelijk met ons jullie hadden vertraging klonk leuk. de foto's zijn leuk. omdat ik je erg veel via skype spreek heb ik nog niet veel reactie's gegeven. hoor je wel weer op je nieuwe bestemming.
dikke knuffels mams

Patricia Vielvoije

Ben benieuwd naar jullie ervaringen in Indo! Kan ik jullie later om tips vragen :) heel veel plezier meiden! xx

Natasja en Arie

Hoi meiden,
Wij hebben weer met veel plezier jullie reisverslag gelezen. Ook de foto's zijn helemaal te gek. Mooi uitzicht uit de Skytower. Leuk dat jullie ook bij de locale Thai hebben gezeten. Wij blijven jullie volgen en we wensen jullie veel plezier in Indonesië.

Groetjes Arie en Natas

Dirk

Hoorde vanmiddag van Diane van jullie site en ff zitten lezen. In één woord GAAF. Geniet er van ik wij blijven jullie volgen.
Groetjes Dirk en Chrissy

Marieke

@mam
We zijn aangekomen op Java. Erg primitief hier allemaal. Probeer nu skype te downloaden.

Liefs Marieke

Sandra

@ Oma: Wat leuk dat je steeds reageert :D Klopt dat de mensen hier kleiner zijn, was in Thailand ook al, ben echt een reus vergeleken bij hun haha

@ Mamma Coby: Haha bedankt voor je berichtje!! ;) We hebben net een nieuw simpel mobieltje gekocht en hebben dus een indonesisch nummer (nico en pappa weten hem)

@ Patricia: wijfie! Ja we schrijven alles op :D houden heel netjes onze dagboeken bij ;)

@ Natasja en Arie: Leuk dat jullie hebben gereageerd!! Thailand is zoiezo echt een aanrader voor iedereen!! Echt geweldig!!

@ Dirk: Leuk dat je ons hebt gevonden!! We zullen er zeker van genieten :D En als ik terug kom gaan we weer naar het strand ok ;) Knuffel aan Chrissy!!