Marieke & Sandra.reismee.nl

Phuket - Ko Phi Phi - Krabi - Surat Thani - Ko Samui

Hallo Lieve mensen,
Helaas geen tijd/geen goede internet verbinding gehad maar hier een update van onze afgelopen week.

Vanaf het drukke Phuket zijn we met de boot naar Ko Phi Phi vertrokken. Echt een prachtig eiland met witte strandenen een azuur blauwe zee! We hadden ons voorgenomen om hier 2 dagen te relaxen en te genieten van het geweldige uitzicht. We sliepen in een bungalow nog geen 10 meter van Long Beach (naar horen zeggen het mooiste strand van Ko Phi Phi). Op het eiland kon je je alleen met de zogeheete Longtailboten verplaatsen op het eiland. S'avonds gingen we naar het stadje toe om daar te genieten van het ultieme backpackersgevoel. Half liggend op het strandop Thaise matjes met een heerlijkeThaise curryen kijkend naar de fireshows. We hadden stralend weer dus veel in de zon gebakken en voor de afwisseling ;) gebeachvolleybalt en gesnorkeld waar we veel mooie vissen hebben gezien en Mariek zelfs een rif haai van 1,30 heeft gespot! (wees gerust, deze haaien zijn niet gevaarlijk)

Na 2 heerlijke dagen konden we moeilijk afscheid nemen van al het moois maar het was tijd om verder te gaan naar onze volgende bestemming.

Met de boot zijn we door gevaren naar Krabi (het vaste land) om zo naar de andere kant van Zuid Thailand te reizen (de oostkust). Hier hebben we een stop gemaakt en verblijven een nachtje in Krabi Town. We bezochten de Wat Tam Suea waar je 1237 treden moest beklimmen om zo het puntje van de berg te breiken. Het was bloody hot en het was een pittige klim maar in een half uur kwamen we drijfnat aan waar je een geweldig utizicht had over Krabi. Even uitgerust begon de reis weer naar beneden waar Mariek nog heel leuk zei: Als je van de trap afvalt ben je snel beneden, maar HIER niet ;) Eenmaal beneden zagen we een hoop aapjes die vlak lang je liepen, dus goed je spullen in de gaten houden.

De volgende dag gaat onze reis verder naar de Oostkust van Zuid Thailand. Tassen weer ingepakt en een busticket gekocht naar Surat Thani (de haven). Was uiteindelijk een lange rit met een overstap op een andere bus (heel vaag allemaal) en kwamen pas aan het eind van de middag aan. Vanuit Surat Thani namen we de boot naar Ko Samui. Op de boot kwamen we een Nederlands stel tegen die naar Ko Phangan gingen (het eilandje boven Ko Samui) om daar naar de Full Moon Party te gaan. Op Ko Phi Phi hoorde we de datum van de Full MoonParty enhebben toen allehostels uit de Lonley Planet afgebeld maar helaas :( Alles was vol! Dus geen Full Moon Party voor ons..

Na een lange dag reizen eindelijk aangekomen op Ko Samui! Op de boot hadden we al een slaapplek geregeld met Discount (een woord wat we VEEL gebruiken hier ;) Onderweg in een soort open taxie reden we door het eiland en zagen overal marktjes en veel Thaise mensen feestvieren. De chauffeur legde uit dat het een speciale dag is de voor Thai. We reden langs een groot meer waar alle thaise bevolking bij elkaar kwamen om lampionnen en kaarsen aan te steken en te bidden om alle slechte dingen te verdrijven en goede dingen tegemoet zouden komen. Ook wij hebben later een lampion aangestoken, dus kunnen er weer tegenaan ;) We hadden besloten om zelf een Full Moon Party te houden in de barstreet vanKo Samui. Onderweg liepen we ineen steegje waar een groepje locals zaten te drinken voor hun hutje. Ze nodigde ons uit en kregen gelijk een shotje plaatselijke wiskey. Nog even onze Thaise woorden bijgeleerd en uiteindelijk alle clubs een bezoekje en dansje gebracht ;)

In Ko Samui zijn de accomodaties, restauranten en clubs een stuk chiquer en toeristischer. We hebben onze ogen uitgekeken zeker naar de Ladyboys die je hier netzoals in Phuket in overvloed hebt. Ook waren de resten van de grote overstroming goed zichtbaar. Langs wegen lagen zandzakken en de wegen waren flink aangetast. Gelukkig hebben wij hier geen last van gehad want we hadden stralend weer. Heerlijk op het strand gelegen en Mariek heeft nog een ritje gemaakt op de Jetski.

Na ruim 2 weken verlaat onze mede reisgenoot Johnnyboy ons, zijn reis gaat verdernaar het noorden. De volgende dag vertrekken wij richting het andere eilandje Ko Phangan.

Groetjes en Liefs de 2 blonde Azieaatjes ;)

mike

zooooooooooooooo dat ziet er zwaar relaxed uit !!!!!!!!!!!!!!!!!! veeeeeeel plezier daaro en kijk uit voor tsunamis :P greeeeeetz x mike en jo

renee

waarom heb ik nu wéér medelijden met jullie?

Marieke

@mike en jo

Thanks! dat zal wel lukken. En met die tsunamis zit het ook wel goed.Kijken jullie uit voor evt sneeuwstormen en lawines ;-) hihi

@Renee

Dat begrijp ik! We hebben het ook heel zwaar... Elke dag weer die keuzes. Gaan we naar het strand, op excursie of toch maar weer naar een ander plaatstje. En dan heb ik hetnog niet eens over de grote keuze in voedsel;-)

Liefs en knuf Marieke